Úvod Recenze knih

Město: Praha
Rok vydání: 2002
Počet stran: 157
ISBN: 80-7254-301-6
cena : 120-149 Kč

Anotace

Rýma (rinitida) je zánět nosu či hltanu. Jde většinou o banální onemocnění způsobené nachlazením. Původci rýmy jsou viry, bakterie či plísně. Forem rýmy je však více. Konkrétnímu druhu je pak přizpůsobená i léčba.

Naše recenze

Tuto publikaci zaměřenou na rýmu napsal lékař, který při psaní vycházel z toho, na co se ho pacienti nejčastěji ptají – tedy na to, co je skutečně zajímá. V úvodu seznamuje čtenáře s horními dýchacími cestami a vyšetřovacími metodami. Neřeší jen samotnou rýmu, ale i imunitní systém jako celkový a také jeho poruchy. Zaměřuje se na různé příčiny rýmy, ať už na ty lehčí, tak na ty vážné. Seznamuje přehledně čtenáře s možnostmi neoperační i operační léčby a dále mu předkládá souhrn vyšetřovacích a léčebných postupů. Čtenáři jistě velmi ocení kapitolu „Otázky i odpovědi“, ve které se věnuje konkrétním dotazům, které lékaři pacienti v souvislosti s rýmou kladou. Na konci knihy najdete přehledný slovníček použitých cizích pojmů a také další literaturu, z které můžete čerpat. Kniha je doplněná obrázky. Některé mají odborný ráz (např. rentgen plic), některé obrázky jsou žertovné a veselé. Jejich účelem je odlehčit knihu. Kromě toho je také publikace odlehčená úsměvnými větami, které nadneseně hodnotí situaci. Někdy jde o humorné citáty. Publikace se celkově čte velmi dobře. Autor si uvědomuje, že čtenářem je laik mají jen všeobecné znalosti, nikoliv odborné. Výhodou knihy je, že nezatěžuje čtenáře zbytečnostmi a řeší ty problémy okolo rýmy, které čtenáře skutečně zajímají.

název knihy : Nachlazení a chřipka
Autor: Penny Davenport
Nakladatelství: Alpress
Město: Frýdek-Místek
Rok vydání: 1998
Počet stran: 128
ISBN: 80-7218-048-7
cena : 88-95 Kč

Anotace

Pro většinu z nás jsou nachlazení a chřipka běžnými chorobami, kterým se v dnešním světě nevyhneme, zvláště v zimě. Přestože jsou tak běžné, ještě je dostatečně nechápeme a dosud nikdo nevynalezl „zázračnou léčbu“. Tak o co přesně jde? Většina odborníků dnes věří, že jsou způsobeny viry. Virus je infekční částice tvořená bílkovinou.

Naše recenze

První kapitola přibližuje nachlazení a chřipku. Ukazuje rozdíly mezi těmito dvěma pojmy, poodhaluje jejich historii a další cenné informace. V další kapitole se dozvíte potřebné údaje o dýchání a plicích a také o nemocích horního respiračního traktu. Následuje kapitola o příčinách a rizikových faktorech. Autor poukazuje na práci imunitního systému a na další důležité faktory. Dále si přečtete o tom, jak pomoci sami sobě. Jde o tipy a návody pro prevenci a léčení. V dalších kapitolách se autor dostává ke konveční léčbě. Dozvíte se o důležitých lécích a o očkování. Další kapitola upozorňuje na možnost přírodní terapie. Osvětluje přírodní léčbu a její postupy. Dočtete se také o aromaterapii, bylinkách, masážích, stravě, doplňcích…Osmá kapitola se věnuje léčení mysli a emocí. Jde o psychologickou léčbu při nachlazení a chřipce. Poslední kapitola je zaměřená na terapeuta a na to, jak si najít takového, který bude pro vás nejvhodnější. Kapitoly v publikaci jsou členěny do menších podkapitol, které jsou velmi přehledné a čtenář se v nich bude dobře orientovat. Publikace obsahuje několik jednoduchých schémat. Celkově je kniha čtivá a snadno stravitelná zájemci této problematiky.

název knihy : Boj s chřipkou, rýmou a kašlem (Byliny, homeopatie, kompletní seznam dostupných léčiv)
Autor: Jan Svátek
Nakladatelství: Pokorný
Město: Praha
Rok vydání: 1994
Počet stran: 200
ISBN: ---
cena : ?

Anotace

„Říká se, že neléčená chřipka trvá sedm dní a léčená týden. I když tato lidová moudrost vychází bezesporu z jisté odvěké zkušenosti, neplatí stoprocentně. Při dodržení určitých pravidel je možné dobu trvání chřipky a související potíže nejen zkrátit, ale hlavně zpříjemnit.“ (z knihy)

Naše recenze

V úvodu publikace autor seznamuje čtenáře s tím, co je chřipka, jak ji lze předcházet, co je rýma, kašel, nachlazení, horečka, chrapot a přibližuje možnosti prví pomoci. Zabývá se také používáním bylin. Další kapitola je věnovaná homeopatii a účinkům při léčení bolesti v krku, kašle, černého kašle, bronchitidy, senné rýmy, chřipky…Rozlišuje léčbu homeopatiky u dětí a u dospělých. Následující kapitola se věnuje seznamu léčiv, které členění do několika skupin. Jsou jimi antipyretika (Acylpyrin, Acylcoffin, Anopyrin, Aspirin, Coldrex, Paralen, Panadol, Superpyrin, Aspro…), na bolesti v krku (Panthenol, Septisan, Stopangin, Florsalmin…), nosní kapky (Nasivin, Sanorin, Pinosol,…), proti kašli (Bromhexin, Codein, přírodní šťáva z tymiánu, jitrocelová šťáva proti kašli, prsní karamely proti kašli a chrapotu, Peracin, Stoptussin, Thymomel, Mucosolvan…), čaje (Pumoran, Speies petorales planta), vitamíny a minerály (Soma, Vilitron, zinek-selen-vápník-hořčík, Revital Cé, Spofavit, Juvamine, Norivital, Dolomit, Duovit, vitamín C…), homeopatika (Coyralia, Stodal, Paragrippe, Oscillococcinum…). Publikace je přehledná, dobře se čte a navíc je doplněná obrázky rostlin. Na konci knihy najdete seznam použité a doporučené literatury